דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הילד שלי שמן אבל אני לא רואה את זה... 

מאת    [ 02/03/2008 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 2954 פעמים ]

ההכרה בתופעת השמנת היתר היא במקרים רבות הצעד הראשון וההכרחי להילחם בבעיה. עד כמה אנחנו נוטים לעצום עיניים כשהבעיה נמצאת בחצר האחורית של ביתינו? עד כמה אנחנו מוכנים להתעמת עם העובדה שהילד שלנו נמצא בבעיה ככל שהדבר נוגע למשקלו?
מחקרים חדשים מצביעים על מימדים מדאיגים של תופעת "עצימת עיניים" בקרב הורים לילדים בעלי משקל קיצוני. מחקר אמריקאי חדש מצא כי הורים רבים לילדים הסובלים מהשמנת יתר קיצונית נמצאים במצב של הכחשה ואינם מוכנים כלל להכיר בעובדה כי לילדם יש בכלל בעיה...
למרות העובדה שילדים הסובלים מהשמנת יתר קיצונית חשופים יותר מילדים אחרים לסוכרת, בעיות לב ולחץ דם הרי שהאחראים הראשיים לבריאותם, הוריהם, פשוט בוחרים להתעלם מכך.
"מסתבר כי הורים רבים לילדים הסובלים מהשמנת יתר קיצונית מאמינים כי כאשר הילדים יגדלו הבעיה תעלם", כך טוען פרופסור מתיו דיוויס עורך המחקר מאוניברסיטת מישיגן.
"כאשר אני רואה ילד בעל משקל עודף קיצוני לא נותר לי אלא לקשר את זה עם העובדה שהרגלי התזונה שלו לקויים וכי קיים מקום גדול לשיפור", כך טוען פרופסור דיוויס.
בקרב ילדים בעלי השמנת יתר בין גילאי 6-11, מסתבר כי 43% אחוזים מן ההורים סברו כי ילדיהם הם "בערך במשקל הנכון", כ 37% אחוזים חשבו כי ילדיהם הם "בעלי משקל עודף מועט" וכי 13% בלבד הבינו כי ילדיהם סובלים מבעיה של השמנת יתר.
בקרב נערים בגילאי 12-17 בעלי משקל עודף, כ 56% מההורים חשבו כי ילדיהם הם בעלי "עודף משקל קל" וכ 31% חשבו כי ילדיהם הם "בעלי עודף משקל רב". כ 11% חשבו כי ילדיהם הם בעלי משקל תקין.
ד"ר גותאם ראו, מנהל קליניקה לטיפול בהשמנה בילדים בבית החולים בפיסטבורג, טוען כי לעיתים יש קושי בזיהוי השמנת יתר בקרב ילדים. כמו כן בעקבות הסטיגמה הקשה של ילדים שמנים, הורים רבים מוצאים קושי להודות בעובדה שילדיהם סובלים מכך, שכן בכך הם מודים בעצם בשיוך ילדם לקבוצה הסובלת מסטיגמה שאיננה מחמיאה להם.
המחקר הקיף 2060 הורים לילדים בעלי משקל עודף. בהסתמך על דיווחי ההורים רק עשרה עד חמישה עשר אחוז מהם הוגדרו על ידיהם כשמנים. החוקרים מאוניברסיטת מישיגן הבהירו כי אין ספק כי ההורים נטו למזער את החומרה בדיווח על משקל ילדיהם במידה ואכן סבלו מן הבעיה. אחוז הממוצע הלאומי קובע כי כ 17% מן הילדים בארצות הברית הן בעלי השמנת יתר קיצונית, כלומר נתון גבוה באופן משמעותי מן הנתון עליו דיווחו ההורים.
ד"ר רגינלד וושינגטון, רופא ילדים אמריקאי מומחה לטיפול בהשמנת ילדים, הבהיר כי כבחצי מן המקרים לפחות, אחד מהורי הילדים השמנים סובל מהשמנת יתר בעצמו.
עורכי המחקר טוענים כי על הורים להבין טוב יותר את משמעויותיה הרפואיות החמורות של השמנת יתר בילדים. "לא מדובר רק בבגדים שאינם עולים על הילד, אלא בסכנות רפואיות חמורות ומוחשיות העלולות להופיע כבר בגיל הילדות ולא רק בגיל מבוגר".
יש להקפיד על חינוך לתזונה, שמירה על משקל תקין והכי חשוב: כשהילד סובל ממשקל עודף אסור לנו ההורים לעצום עיניים. התעלמות מן הבעיה, הדחקתה והכחשה של קיומה הם כולם מכשולים בפתרונה.
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר - מלב"י, מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. טל: 03-5228088
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב